Ludzie nieraz ignorują własne stan fizyczny. I popełniają kolosalny błąd. Tymczasem zdrowie jest najważniejszym dobrem każdej osoby. Im lepiej troszczymy się o zdrowie, tym dłużej będziemy funkcjonowali. Jak dbać o sprawność? Podejmując aktywność fizyczną, stosując zdrowe żywienie, dbając o pogodę ducha oraz uśmiech. Radość jest dobrym lekarzem, a osoby optymistyczne funkcjonują dłużej i zdrowiej. Czarnowidztwo w pewnym sensie zabija. Nie trzeba pochłaniać mnóstwa tabletek, lepiej stosować preparaty ziołowe,konsumować owoce oraz jarzyny.   Im mniej pigułek, tym w lepszym stanie będą żołądek oraz wątroba.

Wybór należy pacjenci. Profesjonaliści w dziedzinie ochrony zdrowia również zalecają życie w sposób zbilansowany, zdrowy, bez stresów. Wakacje dwa razy w roku, otoczenie rodziny i przyjaciół, ruch i gimnastykowanie umysłu – takie postępowanie potrafi zapewnić zdrowie do podeszłego wieku. Obywatele w podeszłym wieku także muszą być pełni energii, ćwiczyć, uczyć się języków obcych, zachowywać aktywność umysłową. W ten sposób będą mocni i pełni satysfakcji z codziennego egzystowania. Co jeszcze należy wiedzieć? Nie należyprzemęczać się, a wysiłek fizyczny musi być dostosowany do wieku oraz poziomu sprawności fizycznej. W wolnych chwilach dobrze jest spacerować i dotleniać organizm, jest to ogromnie ważne i nie można wyrzec się tlenu. Organizm dotleniony jest bardziej zdrowy.

Troszcz się o ciało, a on odwdzięczy się dobrą formą i przedłużonym funkcjonowaniem. W ten sposób nawet starość będzie znacznie znośniejsza.Realizowanie tych reguł przełoży się na zdrowie i Satysfakcję z funkcjonowania.